ДПТНЗ « Камінь – Каширське ВПУ»
Статут учнівського самоврядування
І. Загальні положення
1. Учнівське самоврядування ДПТНЗ «Камінь – Каширське ВПУ» регламентує свою
діяльність на підставі нормативно-правових актів: КонституціяУкраїни;
Декларація прав дитини; Конвенція ООН про права дитини; Законів "Про про професійно – технічну освіту",
"Об'єднання громадян".
2.Учнівське самоврядування це учнівський парламент, співпрацює з різними
громадськими організаціями і об'єднаннями,
на батьківських засадах сувернітету, толерантності, партнерства, гласності,
демократизації.
ІІ. Мета і завдання
Головною метою учнівського самоврядування є забезпечення права учнів на
прийняття самостійних, незалежних рішень,що спонукає учнівську молодь активно
діяти в межах шкільного життя.
1. Головними завданнями учнівського самоврядування є :
– Забезпечення різнобічного
розвитку, самовдосконалення, самореалізації на благо училища, Батьківщини.
– Виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до
народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського
народу та інших народів і націй.
– Формування і розвиток
соціально зрілої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям
самосвідомості особистості, підготовленої допрофесійного самовизначення.
– Виховання в учнів поваги
до Конституції України, державних
символів України , прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед
законом за свої дії, свідомого ставлення
до обов’язків людини і громадянина.
– Розвиток особистості учня,
його здібностей і обдарувань, наукового світогляду.
– Реалізація прав учнів на
вільне формування політичних і
світоглядних переконань.
– Виховання свідомого ставлення
до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, як найвищої соціальної цінності,
формування засад здорового способу життя ,збереження та зміцнення фізичного та
психічного здоров’я учнів.
– Сприяння реалізації інтересів,
можливостей, бажань учнів.
– Забезпечення узгодженості
інтересів учнів та педагогічних працівників.
- Формування активної ініціативної особистісті, здатної
приймати нестандартні рішення.
ІII.Права та обов’язки
1. Учасники самоврядування планують свою роботу самостійно,
відповідно до загальноучилищного плану. У плані роботи відображаються
найголовніші питання його діяльності та
визначаються перспективи майбутнього розвитку. План роботи затверджується
президентом учнівського самоврядування та директором училища .
2. Учасниками учнівського
самоврядування є учні училища.
3. Права та обов’язки їх
визначаються цим статутом.
4. Учні, які входять до складу
учнівського самоврядування мають право
на:
1. доступ до інформації усіх галузей
знань; брати участь у різних заходах науково – практичної діяльності:
конференціях, олімпіадах, інших позаурочно – виховних заходах.
2. Брати участь у роботі
інших органів громадського
самоврядування училища.
3. Брати участь в
обговоренні і вносити власні
пропозиції щодо організації роботи
учнівського самоврядування.
4. Брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях,
творчих групах , студіях , клубах за інтересами.
5. Учні зобов’язані:
1. дотримуватися вимог статуту,
правил внутрішнього розпорядку;
2. виконувати покладені на них
відповідні зобов’язання;
3. дотримуватися наказів та
розпоряджень учнівського самоврядування. моральних та етичних норм;
- брати посильну та активну
участь у різних видах трудової та виховної діяльності.
6.Учасниками учнівського
самоврядування можуть бути особи з високими
моральними якостями, належним рівнем успішності та здібністю працювати в
команді.
7. Учасники учнівського
самоврядування зобов’язані :
- забезпечувати належний рівень
функціонування учнівського самоврядування;
- сприяти зростанню іміджу
училища;
- настановленнями, особистим прикладом
утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі,
українського менталітету;
- виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком,
народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України
8. Учасники учнівського
самоврядування мають право:
- обирати і бути обраними до органів учнівського
самоврядування ;
- керувати учнівськими
об’єднаннями , гуртками та секціями за інтересами;
- сприяти покращенню матеріально
– технічної бази училища;
- брати участь в організації навчально – виховного процесу училища.
9.Вищим органом учнівського самоврядування є учнівська рада,
яку скликають двічі на рік .
10 .Виконавчим
органом самоврядуванням є училищний парламент, який обирають на засадах вільного
і рівноправного висування кандидатів кожною групою.
11.Стуктуру та склад органів учнівського самоврядування
обговорюють і затверджують на учнівській конференції, педагогічним колективом,шляхом
відвкритого голусування.
12.Головою ради учнівського колективу може бути учень,
якого обирають таємним голосуванням учні училища.
13.Форми діяльності міністерств ,
учнівських об'єднань визначають на засіданнях учнівського парламенту .
IV. Органи управління
учнівського самоврядування
1. Вищим органом
учнівського самоврядування є загально Учнівська Рада, яка скликається
два рази на рік.
2. Функції керування учнівським
самоврядуванням покладено на Президента.
3. Президент може бути учень училища, який є
високорозвиненою особистістю та прикладом для наслідування інших.
4. Президент:
Обирається шляхом загально училищних виборів
терміном на два роки.
5. Заступник Президента з питань
роботи міністерств затверджується учнівською радою.
6. Учнівська Рада:
Ø
вирішує найвагоміші проблеми навчально – виховного характеру;
Ø
обирає склад кабінету міністрів;
Ø
заслуховує звіти президента, голів
міністерств;
Ø
розглядаються питання дій учнівського самоврядування .
7. Учнівська Рада
Скликається президентом. Засідання
Ради є правомочним, якщо у ньому
бере участь не менше двох третин її членів. Рішення Ради приймається
простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів.
У разі рівної кількості голосів
вирішальним є голос президента.
8. Метою діяльності Ради є:
Ø
сприяння демократизації навчально –
виховного процесу;
Ø
об’єднання зусиль учнівського і педагогічного колективів з батьками щодо
вдосконалення навчально – виховного процесу в училищі;
Ø
формування позитивного іміджу та демократичного стилю училища;
Ø
підвищення ролі учнів у вирішенні питань пов’язаних з організацією
навчально виховного процесу.
9. Основними завданнями ради є:
підвищення ефективності навчально –
виховного процесу у взаємодії трикутника : учні, педагоги, батьки;
інші функції відповідно до
визначеної проблеми.
V. Кабінет
міністрів
1. Виконує роль виконавчого органу
учнівського самоврядування. Очолюєтьсязаступником Президента з питань роботи
міністерств, що затверджується строком на два роки.
2. Кабінет міністрів:
- вносить
на розгляд Учнівської Ради , засідання учнівського самоврядування пропозиції щодо
зміцнення навчально – виховної , наукової , культурно – спортивної бази
училища;
- залучає
додаткові джерела;
- стимулює
творчий підхід до вирішення нагальних
проблем учнівського самоврядування;
- підводить
щосеместрові підсумки роботи учнівського
самоврядування.
Робота кабінету міністрів
реалізується через діяльність міністерств.
3. Міністерство освіти утворюють.
• Міністр
освіти (є відповідальним за діяльність міністерства)
• Відділ
освіти (забезпечує роботу міністерства по окремим напрямкам)
• Навчальний
центр та сектор “ Знання” (здійснює постійний контроль за успішністю учнів в
разі потреби організовує допомогу учням які
не встигають).
4. Міністерство дозвілля і
культури.
• міністр
культури (є відповідальним за діяльність, роботу міністерства).
• Відділ
культури забезпечує роботу міністерства по окремим справам.
• Центр
творчого розвитку та сектор “ Дозвілля”
здійснюють основні завдання культурного сектору (організовують дозвілля,
сприяють проведенню вечорів, вечорниць, екскурсій, К.В.К... )
5. Міністерство інформації
• здійснює
інформаційно – просвітницьку роботу серед учнів через училищну пресу;
• проводить
роботу, спрямовану на формування всебічно і гармонічно розвинутої особистості;
• бере
участь у проведенні заходів, лекцій, читань різнобічного тематичного плану.
Структура міністерства інформації.
Редколегія (міністр, радники).
• спрямовує
діяльність міністерства, координує його роботу.
Центр зв’язку.
• забезпечує
роботу міністерства в окремих справах.
Прес центр – координуючий центр
всіх інформаційних служб: поліграфічний відділ (відділ оформлення), фітовідділ,
відділ реклами.
Склад прес центру утворюють: головний редактор, редактори окремих
відділів, кореспонденти, художники.
Форми роботи прес центру.
• газета (своєрідний літопис
училища).
• прес
– бюлетень (терміновий випуск міні газети підсумкового змісту).
• фотогазета
(шкільна газета може носити характер звіту про конкурси, свята, фестивалі,
спортивні заходи тощо).
• рекламний
вісник.
6. Спортивно – оздоровче міністерство
Міністерство декларує
• міністр
спорту очолює відділ спорту є відповідним за роботу міністерства.
• спортивний
центр забезпечує роботу міністерства в
окремих напрямах.
Сектор спорту організовує і проводить спортивно –
масову роботу, оперативні змагання, в тому числі так звані “козацькі забави”,
залучає учнів до участі в роботі спортивних секцій.
7. Міністерство екології та праці.
• міністр
екології та праці (є відповідальнім за
діяльність міністерства)
• Відділ
праці та екології (забезпечує роботу міністерства в окремих напрямах)
• Центр
корисних справ (надає допомогу по збереженню училищного майна)
• гуртки
(імідж, сучасне моделювання, ремісник)